Textař pod lupou


Obecně platí, že se jedná o člověka, který si hraje s textem a přivádí jej do takové podoby, jak si přeje zadavatel.Je to práce jako každá jiná a o to náročnější, že takový člověk dává všanc sám sebe. Musí být kreativní, umět skládat slova do vět, aby dávali hlavu a patu a navíc si vyhledat dostupné relevantní informace, aby jen tak neplácal do větru.

marketing v provozu

Tyto texty pak slouží pro internetové prostředí. Většinou se jedná o marketingové zakázky, ale to nemusí být výlučně pravidlem.

Jak tedy vypadá ideální a přesnější definice
Copywriter je především odborník, který se specializuje na vytváření textů s marketingovým nebo jiným obsahem, tvůrčí psaní nebo kreativní činnost v této oblasti.

internetová pavučina

Trochu si některé rozdělíme podle specializace:
vFreelancer – tzv. na volné noze
Copywriting má jednu zásadní výhodu, můžete s ním začít vlastně kdekoli a téměř okamžitě. Stačí vám jen připojení k internetu a nečekají vás ani žádné vstupní náklady. Tento typ textaře pracuje výlučně samostatně, většinou jako živnostník nebo na dohodu o provedení práce. V zásadě má větší množství klientů. Zabývá se různými tématy a specializuje se na celou řadu oblastí.
vAgentura
Jedná se o společnost, která sdružuje větší množství textařů a koordinuje jejich činnost. De facto by neměl být v kvalitě zas tak velký rozdíl. Přesto se u agentury očekává vyšší kvalita, protože si lidi pod sebou vzdělává a pečlivě vybírá. Navíc je schopná pojmout daleko větší množství práce než samotný jednotlivec.
 
dokonalá optimalizace

vIn-house-textař – na plný úvazek
Takového člověka si zaměstnávají především větší společnosti na pozicích jako je například idea maker, seo copywriter, aj. Velkou výhodou je, že takový člověk je neustále k dispozici a zná velmi dobře problematiku dané společnosti, které se pak věnuje ve svých textech.
vSeo copywriter
Tito textaři vytváří cíleně obsah zaměřený pro vyhledávače. Důraz se klade na hustotu klíčových slov, délku textu nebo formátování nadpisů. Mají jediný úkol a to zvýšit počet návštěvníků daného webu.
Je třeba si uvědomit, že napsat hodnotný článek není vůbec dílem okamžiku, což může být v dnešní zrychlené době velký problém.