Domácí strava pomáhá dětem lépe se vyvíjet

V této době, kdy člověk už nemusí hnout ani prstem a vše se nám naservíruje pod nos, je skutečně těžké nepodlehnout nabízeným možnostem, které máme na dosah ruky. Ovšem co se týče dětí, neměli byste si za všech okolností ulehčovat práci a nedopřát jim alespoň zdravé a hodnotné jídlo, které připravíte sami doma, a to během chviličky.
kluk se špagetami
Proč je domácí strava tolik důležitá pro jejich vývin?
1.     ČERSTVOST POTRAVIN – čerstvé potraviny jsou pouze ty, které nejsou nijak upravované a připravované ještě v stádiu, kdy mají v sobě nejvíce vitamínů, minerálů a vůně. Jedině z čerstvých surovin můžete dostat do těla vašeho dítěte potřebné množství látek, které mu prospívají k jeho růstu.
2.     VÍTE, CO SI PŘIPRAVÍTE – dnes jsou nám k dispozici různé hotové skleničky jídla pro děti, které mají být za všech okolností hodnotné. Když ovšem zvážíte fakt, že do nich museli dát nějaké konzervanty a složky, aby dané hotové jídlo vydrželo i 2 roky, nemůžete si být jistí tím, co skutečně obsahují. Není nad to si uvařit a vědět, co do jídla dáváte.
3.     RYCHLOST A JEDNODUCHOST – nemusíte vařit složitě a jen s drahých surovin, hodnotné a zdravé jídlo jim můžete udělat i rychle a bez zbytečného přidávání nějakých ochucovadel. Vařte v páře, využívejte způsob přípravy dušením a dostanete tak do těla vašich dětí bohaté množství prospěšných látek, které jsou pro ně nevyhnutelné.
4.     DOMÁCÍ HODNOTA JÍDLA – věřte tomu, že žádné dítě nechce vzpomínat na to, že v dětství jedlo jen polotovary nebo nezdravé jídlo z fast foodu. Hodnotu domácí stravy dětem můžete poskytnout jen tehdy, když si sami dáte námahu s tím, že jim něco chutného připravíte.
zelenina a koření

PŘÍPRAVA OVOCE A ZELENINY

Ve vaší snaze můžete dětem nabídnout i ovoce a zeleninu připravovanou doma, a to tak, že využijete možnosti, které dnes máte. K dispozici máte smoothie maker, který vykouzlí dětem chutný nápoj bez toho, aby ho namítali vypít. Taktéž máte možnost koupit jim plnící a znovu použitelné kapsičky na pyré (ovocné nebo zeleninové) a podpořit v nich tak příjem ne tolik oblíbených živin, které tyto potraviny nabízí.